Bendroji informacija 
 
 

Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo vykdymo TVARKARAŠTIS 2018 m.

 

Informacija apie Nacionalinį mokinių pasiekimų patikrinimą

Atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus

Video: Nacionalinis mokinių pasiekimų patikrinimas: atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus

Kiekvieną pavasarį antrų, ketvirtų, šeštų ir aštuntų klasių mokiniai visoje Lietuvoje atlieka vienodas užduotis:

2 klasės – skaitymo, rašymo ir matematikos;

4 klasės – skaitymo, rašymo, matematikos ir pasaulio pažinimo;

6 klasės – skaitymo, rašymo ir matematikos;

8 klasės – skaitymo, rašymo, matematikos, gamtamokslinio ir socialinio ugdymo.

 

Kada? Skirtingų dalykų užduotys atliekamos skirtingomis dienomis. Rekomenduojamą testų atlikimo tvarkaraštį parengia NEC. Tačiau mokykla gali pasirinkti kitą jai tinkančią datą. Rekomenduojama užduotis atlikti per to dalyko pamoką, tačiau mokykla gali nuspręsti ir kitaip.

 

Koks tikslas? Įvertinti Lietuvos mokinių pasiekimus pagal visiems vienodus kriterijus ir suteikti individualią mokymosi pagalbą, jei to reikia. Nacionaliniu lygmeniu – turėti apibendrintą informaciją apie pasiekimus ir ja remiantis koreguoti ugdymo programas, organizuoti mokytojų kvalifikacijos tobulinimą.

Mokyklos gali palyginti savo darbo rezultatus su kitų panašių šalies mokyklų rezultatais.

 

Kas nusprendžia, ar mokinys dalyvaus NMPP? Pirmenybė priimti sprendimą dalyvauti NMPP priklauso mokyklos steigėjui. Steigėjas gali sprendimo teisę perleisti mokyklos vadovybei. Jeigu mokykla ar mokyklos steigėjas priima sprendimą dalyvauti NMPP, mokiniai turi dalyvauti.

Savivaldybės ir mokyklos, siekdamos plačiau įsivertinti ugdymo kokybę, gali nuspręsti šalia NMPP testų pasinaudoti ir mokinių klausimynais. Remiantis gautais duomenimis mokyklai (savivaldybei), yra apskaičiuojami tokie rodikliai kaip mokyklos klimatas, patyčių situacija mokyklose, mokinio savijauta mokykloje, mokinio mokėjimas mokytis, mokyklos sukuriama pridėtinė vertė ir pan. Tai leidžia visapusiškiau įsivertinti mokyklai, atkreipiama daugiau dėmesio ne tik į akademinius mokinių rezultatus, bet ir į mokinių savijautą, emocinį mokyklos klimatą, labiau įsivertinamas mokyklos indėlis į mokinių pasiekimus, atsižvelgiant į mokyklos kontekstą. Mokyklos turi informuoti tėvus apie tokį išplėstinį tyrimą ir gauti tėvų sutikimą, kad jų vaikas pildytų klausimyną. Tėvai gali atsisakyti leisti savo vaikui pildyti mokinio klausimyną, bet tokiu atveju mokyklai (savivaldybei) rengiamoje ataskaitoje būtų sunkiau tiksliai ir objektyviai įvertinti tokius svarbius mokyklos darbo rodiklius kaip mokyklos sukuriama pridėtinė vertė, mokinių savijautos mokykloje rodiklis ir patyčių situacijos mokykloje rodiklis.

 

Kas vertina mokinių darbus? Vertina mokyklos arba tos pačios savivaldybės mokytojai.

 

Ar rašomas pažymys? Kadangi tai yra informacija mokiniui, jo tėvams ir mokytojui, o ne išvada apie mokinio įgytą išsilavinimą, pažymys gali būti nerašomas. Tai sprendžia pati mokykla. Jei pažymys rašomas – jo reikšmė tokia pati, kaip eilinio kontrolinio darbo.

Patikrinimo rezultatai neturi jokios įtakos mokiniui pereinant į kitą klasę ar mokyklą.

NEC rekomenduoja pažymio nerašyti, o analizuoti mokinių rezultatų ataskaitas ir teikti rekomendacijas dėl tolesnio mokymosi.

Siekinat stiprinti savivaldą mokyklose ir savivaldybėse, skatintume savivaldybes ir mokyklas šį klausimą spręsti savivaldybėse arba mokyklose individualiai, tačiau labai svarbu, jog sprendimai būtų priimti bendru susitarimu (savivaldybėse arba atskirose mokyklose) ir apie tai būtų informuota mokyklos bendruomenė.

 

Kaip mokinys ir jo tėvai informuojami apie rezultatus? Parengiama detali ataskaita apie kiekvieno mokinio pasiekimus – ją mato tik pats mokinys, jo tėvai ir už mokinio ugdymą atsakingi mokyklos darbuotojai. Ataskaita mokiniui ir jo tėvams įteikiama iki mokslo metų pabaigos. Ataskaitos duomenys parodo, kokios kiekvieno dalyko sritys mokiniui sekasi gerai, o kur reikia pasistengti, taip pat mokinio pasiekimų lygį visos Lietuvos mokinių mastu.

 

Kaip naudojami pasiekimų patikrinimo rezultatai? Mokytojai ir mokyklos vadovybė, matydami vertinimo rezultatus, gali nuspręsti, ką ir kaip, ugdant konkretų vaiką, reikia pakeisti, kokias užduotis skirti, kokios individualios pagalbos jam reikia. Mokinio tėvai, remdamiesi ataskaita, gali kreiptis į mokyklos vadovybę arba mokytojus ir prašyti, kad mokiniui būtų suteikta atitinkama mokymosi pagalba.

Pagal apibendrintus pasiekimų rezultatus mokyklos steigėjas gali spręsti, kokios papildomos pagalbos reikia mokyklai.

 

Ar reikia ruoštis? Nacionaliniam pasiekimų patikrinimui specialiai ruoštis tikrai nereikia, tai ne egzaminas.

 

Ką sako mokytojai, mokyklos, kurie jau išbandė šiuos įrankius?

Mokomasis filmas „Standartizuoti testai“

Diagnostinių ir standartizuotų testų duomenų panaudojimas gerinant mokinių pasiekimus („Švietimo Naujienos“ 2017 m. Nr. 3, 18 psl.)

 

Informacija apie Nacionalinį mokinių pasiekimų patikrinimą 2016-2017 m.m.

2017 metų Nacionalinis mokinių pasiekimų patikrinimas. Bendroji informacija

2017 m. Nacionaliniame mokinių pasiekimų patikrinime dalyvavo daugiau nei 90 proc. kiekvienos amžiaus grupės mokinių: 27446 antrokai, 25133 ketvirtokai, 24914 šeštokai, 24866 aštuntokai.

Iš viso 2017 metais Nacionaliniame mokinių pasiekimų patikrinime dalyvavo 908 bendrojo ugdymo mokyklos, iš kurių: 853 mokyklos iš paraiškas pateikusių 57 savivaldybių (savivaldybei pateikus paraišką patikrinime dalyvauja visos šios savivaldybės pavaldumo mokyklos), 16 savivaldybių pavaldumo mokyklų, paraiškas pateikusių savarankiškai (be savivaldybių), 18 mokyklų, kurių steigėjas Švietimo ir mokslo ministerija, bei 21 kito pavaldumo mokykla (privačios ir kt.).

Jau keletą metų sėkmingai vyksta bendradarbiavimas su užsienio lituanistinėmis švietimo įstaigomis. 2017 metais mokinių lietuvių kalbos skaitymo ir rašymo pasiekimus, pasinaudodamos NMPP testais, įsivertino 22 užsienio lituanistinės švietimo įstaigos iš 9 šalių (iš viso testus atliko 482 mokiniai). Kai kurios mokyklos šalia lietuvių kalbos skaitymo ir rašymo pasinaudojo ir kitų mokomųjų dalykų testais (matematikos, gamtos mokslų).

 
















 
 
     Pagrindinis      |      Svetainės medis      |      Kontaktai